Beni Koruyun!

Beni Koruyun

Mayıs 03, 2008

bir derdim var!

Temelde derdim insan-zaman ilişkisi. Kim kimi kovalıyor? Kim kime hükmediyor? Zamanla derdimiz ne? Neden yetişmeye çalışıyoruz? Neden zamana doyamıyoruz? Neden zamanla avunuyoruz? Neden zamanla iyileşiyoruz?

Derdim zamanın önüne geçmek isteyen insan.
Biraz açıklamak gerekirse; yaşlanmaktan, ölmekten korkan insan.
Zamanın önüne geçemeyeceğini anlayınca ölümsüzlüğün yollarını arayan, bunun için dünya üzerinde bir iz bırakmaya karar veren, mesela çocuk yapabileceğini düşünen ama onun da ölümlü olması sebebiyle bu fikrinden vazgeçen, ardından ünlü olmaya karar veren, fakat 21. yy da ünün uçuculuğunu idrak eden ve nihayet iz bırakabilmek için tarihe geçmesi gerektiğini anlayan insan.
Bunun için aklına gelen işler arasında katliam yapmanın ilk sırada yer aldığı, ardından skandal yaratarak kansız ama keskin bir iz bırakabileceğini keşfeden, bu ikisini deneyimleyip aktardıktan sonra hidayete eren ve düşüncesiyle tarihe adını kazıyabileceğini nihayet idrak eden insan.
Fakat kendi düşüncesine ulaşmak için bir çok düşünceden geçen, bu arada ömründen ömür giden ve ölümüne yakın kendi düşüncesine ulaştığında zamanı tükenmiş olan ve düşüncesini dile getiremeden ve duyuramadan ölüveren bir insan bu dert edindiğim.

Bir soru duyuyorum:
Bir hıçkırıklı ağlama mı yankılanır boşlukta daha uzun, yoksa dolu dizgin bir kahkaha mı?

Bir cevap duyuyorum:
Ölümsüzlüğün sırrı 'gülme'de.

Derdim olan insana ölümsüzlüğünü veriyorum.

Hiç yorum yok: